Powered By Blogger

niedziela, 31 lipca 2011

GANT - lekkie odreagowanie czy początek wybicia?

Ostatnio w czwartek przeglądałem wykresy niektórych spółek i na rzuciła mi się w oczy spółka GANT, która należy do branży deweloperskiej, mocno poszkodowanej przez kryzys. W kontekście artykułu w ostatnim Forbesie, podobno zaczyna się lekkie ożywienie w branży a spółki z budowlanki/deweloperki są już mocno przecenione (co nie oznacza, że mogą lecieć dalej - bo wg mnie sytuacja nadal nie jest różowa). Tak czy siak spójrzmy na AT:













Jak widać spółka jest w długoterminowym trendzie spadkowym. Od początku spadków spółka próbowała się już 2 razy wybić przy zwiększonym wolumenie (analogicznie do obecnej sytuacji) i niestety dalej kontynuowała spadki. Jak będzie tym razem? Ciężko powiedzieć, gdyż obecne wybicie można uznać za próbę powrotu do kanału, gdyż ostatnio kurs wybił się dołem co mogłoby sugerować przyspieszenie spadków.
Jednak na tym rysunku widać, że kurs zatrzymał się na dosyć mało popularnym lecz również znaczącym poziomie 23,6% FIBO - 10.15 zł. W czwartek sądziłem, że jest do dobre miejsce do dobrania, jednak po otwarciu się z ponad 3% luką uznałem, że ryzyko zbyt duże - niestety znowu się przejechałem, bo można było zgarnąć kolejne 7% :)

Spójrzmy bliżej (z ichimoku)











Tutaj doskonale widać miejsca, dlaczego kurs odbił się właśnie w tym miejscu i od tych dwóch poziomów. Kijun (ciemnoniebieska krocząca linia) to silny opór w trendach spadkowych, który często hamuje potencjalne wybicia. Kurs w intraday'u przebił ten poziom ale zatrzymał się na luce sprzed kilku lat (widoczna na poprzednim wykresie) i powrócił pod kijuna. Nie wróży to najlepiej kursowi, jednak w tym kontekście właśnie przełamanie tych dwóch poziomów które powstrzymały kurs (11.55 i około 11.13 kijun), da sygnał ataku na poziom w okolicach 12.50 gdzie znajduje się chmura oraz fibo 38%. Osobiście uważam, że będzie to maksimum możliwości Ganta na ten czas, jeżeli jednak przełamie te poziomy i wybije się ponad chmurę oraz 100-sesyjną to można będzie mówić o odwróceniu się trendu na spółce.W kontekście obecnych zawirowań na rynku ten scenariusz jest mało prawdopdoobny w najbliższych tygodniach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz